Digitalni marketing ni za male podjetnike?

Digitalni marketing za mala podjetja
Slovensko gospodarstvo v veliki meri poganjajo mala in srednje velika podjetja. Ampak, ali le-ta znajo izkoristiti potencial interneta? Razbijmo stereotipna razmišljanja, ki smo jim pogosto priča.

Deli s prijatelji

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Slovensko gospodarstvo je znano po tem, da veliko večino BDPja ustvarijo mala ali srednje velika podjetja. Pogosto govorimo o samostojnih podjetnikih ali o podjetjih, kjer je tako ali drugače v samo poslovanje vpleten večji del bližnje, lahko pa tudi širše družine.

Ko podjetnik stopi na svojo samostojno podjetniško pot, se seveda v prvi vrsti osredotoči na svoj posel, ki ga namerava opravljati. Področje mu je poznano in hitro se oblikuje tista prava ponudba, ki bo na trgu našla svoje mesto. Pogosto smo prepričani, da je to tisto, kar ljudje potrebujejo, da je le vprašanje časa, kdaj nas bodo kupci našli, praktično sami od sebe. V sklopu marketinga se pogosto zanesemo na tiskane letake, morda za reklamna sporočila v nabiralnikih, kratko sporočilo na lokalnem radiu, skratka bolj kot ne, na klasični marketing.

Vsi poznamo tisti vzhičen trenutek ob prvem izdanem računu. Prvega pač ne pozabiš nikoli.

Nikakor ne trdim, da je omenjena strategija slaba. Zagotovo prinese nekaj posla, občutimo tisti vzhičen občutek prvega izdanega računa, ponosni smo na sebe in hvaležni vsem, ki so nam pomagali doseči ta trenutek. Vsi smo bili enkrat na tem, tako ali drugače se spominjamo teh trenutkov. Saj vemo kako je – prvega ne pozabiš nikoli.

Vendar počasi ugotovimo, do to ni ravno to. Da ni tako enostavno doseči ljudi, predvsem tistih, ki bi jih naša ponudba lahko zanimala. Še večji izziv pa je pritegniti njihovo pozornost. Tudi priporočila od ust do ust potekajo prepočasi. Nedvoumno spoznamo, da bo potrebno nekaj ukreniti. Potrebno bo razmisliti, kako doseči potencialne stranke na drugačen, bolj sodoben način.

In kmalu pomislimo na internet – kaj pa če? Prostrano mesto neštetih možnosti in priložnosti, kjer nobeno podjetje ni premajhno za vstop in resno konkuriranje na trgu. V nasprotju, na primer s televizijskimi oglasnimi bloki, kjer mali podjetniki zaradi stroškov pogosto ne morejo razmišljati, lahko na spletu dosežejo svoje potencialne stranke že z minimalnim vložkom.

Marketing za sp

Privlačnost digitalnega marketinga

Danes velika večina ljudi začne svojo pot raziskovanja na internetu. Lahko na računalniku, oziroma vedno bolj pogosto na svojih mobilnih telefonih. Le-ti so v zadnjem obdobju že prehiteli uporabo računalnikov in njihov delež le še narašča. Zato, če posplošimo, lahko rečemo, da ima danes v Sloveniji dostop do interneta skoraj vsak.

Z digitalnim marketingom lahko dosežemo neprimerljivo več ljudi, kot bi jih lahko s kakršnim koli lokalnim oglaševanjem. Meje, oziroma svet za njimi, ne le krajevne in regijske, tudi državne, so nam bistveno bolj dostopne. Veliko je slovenskih podjetij, ki so z omejenim kapitalom uspešno prodrli tako na evropski, kot tudi svetovni trg. V starih časih klasičnega marketinga to skoraj ni bilo mogoče.

blank

Prav tako je pogosto spletni marketing cenovno bolj učinkovit od klasičnega. Svoje aktivnosti lahko ciljamo in omejimo precej natančno, dosežemo lahko le tiste ljudi, ki bi jih naša ponudba utegnila zanimati. Zaradi analitike, ki nam je na voljo, pa lahko natančno vemo, kateri oglaševalski evro je bil za nas učinkovit in kateri ne. Tako lahko svoje aktivnosti usmerimo v kanale in kampanje, ki nam prinašajo večji uspeh in se ne ukvarjamo s tistimi, ki nam pod črto prinašajo manjši donos, ali celo izgubo.

Seveda pa ne smemo pozabiti tudi na interakcijo s svojimi strankami. Komunikacija v spletnem svetu je dvosmerna, čeprav se včasih mogoče ne zdi tako. Nimam v mislih le pogovorov preko emaila ali zasebnih sporočil. Namreč vsaka oseba, ki je izpostavljena našemu oglasu, ali kateri drugi dejavnosti na spletu, reagira na to sporočilo tako ali pa drugače. Temu v prenesenem pomenu lahko tudi rečemo neverbalna komunikacija – le prisluhniti ji moramo znati.

Tudi vi zavlačujete z vstopom v digitalni poslovni svet?

Zakaj pravite internet za vas ni pravi kanal? Razumem. Razumna odločitev. Ali morda le razumna razlaga, ki jo je oblikovala čustvena odločitev? Pogosto opažam, da podjetniki, ki se ne počutijo zelo domače v digitalnem svetu kaj hitro pričnejo z iskanjem na videz razumnih argumentov, zakaj splet za njih ni primeren. Nevede pa na tak način z vsakim zamujenim dnem svoji konkurenci omogočajo, da hodi nekaj korakov pred njimi.

Stranke ne bodo izbrale našega podjetja zgolj zato, ker obstaja.

Podjetniki so včasih prepričani, da nimajo ne časa, ne denarja se učinkovito ukvarjati s spletom. Držijo se preverjene formule, ki jim je do sedaj kolikor toliko solidno služila. Posel se počasi razvija, strank nekaj je – hej, za preživeti je, stranke nas najdejo. Nekateri tudi mislijo, da je tako prav, saj so majhno podjetje.

Po mojem mnenju je to precej neučinkovit pristop. Nimamo zagotovila, da bo naše podjetje pritegnilo stranke samo od sebe, le zato, ker obstaja. Predvsem pa ne tako število strank, ki bi nam omogočala donosno poslovanje in rast.

Vaše stranke so na spletu

Ste eden od podjetnikov, ki se je do sedaj učinkovito izmikal digitalnemu marketingu? Menite, da je potrebnega le nekaj časa, da se najprej uveljavite in nato postopno, z majhnim korakom vstopite tudi v digitalni svet?

Naj pojasnim »problem«. Tako vaše stranke in še več vaših potencialnih strank je že na internetu. Danes. Sedaj. Brska po internetu. Pregleduje socialna omrežja. Išče v spletnih iskalnikih. Če iščejo izdelek ali storitev, ki ga ponuja vaše podjetje, sploh ni pomembno, kako dobro rešitev ponujate, saj vas ne bodo našli. Ne vedo za vas. Verjetno bodo izbrali vašo konkurenco.

Uporaba interneta v Sloveniji

Kot sem že omenil, velika večina ljudi danes svoje raziskovanje opravi preko spleta. V prvem koraku najprej poiščejo potencialna podjetja, ki bi jim lahko pomagala pri rešitvi njihove težave. V drugem koraku pa se pozanimajo o izkušnjah, ki jih imajo ostali s podjetjem, ki ga nameravajo izbrati. Mnenja resničnih ljudi so danes pomembna pri nakupni odločitvi potencialnih strank. Pa naj govorimo o izdelku, ali pa storitvi.

V kolikor vas stranka v fazi raziskovanja ne najde, na vas niti ne pomisli v fazi preverjanja kredibilnosti in iskanja mnenj, kaj šele v fazi naročila.

Tudi vaša konkurenca je na spletu

Praktično vsako podjetje spremlja, kaj počne konkurenca. Pa s tem nimam v mislih posnemanja njihovih korakov. Konkurent ni le nekdo, ki ga želimo premagati, je odlične vir informacij, iz katerih se lahko podjetje veliko nauči.

Spremljajte, kaj počno vaši konkurenti in dobili boste kar nekaj idej, kaj bi lahko bilo učinkovito in kje so vaše možnosti za izboljšavo. Ne glede na to, s čim se ukvarjate, je nekaj vaših konkurentov zagotovo na spletu. Imajo le postavljeno spletno stran? So prisotni na socialnih omrežjih? Kakšno vsebino uporabljajo? Kako pozicionirajo svojo blagovno znamko, po čem jih ljudje prepoznajo?

konkurenca je na internetu

Zakaj je digitalni marketing pomemben na mala podjetja?

Seveda ne pozabite preveriti tudi izven državnih meja. S pomočjo spleta je to zelo enostavno. Kako se podjetja, ki imajo podoben produkt na trgu pojavljajo, kako se odzivajo na dražljaje. Seveda je v tem delu potrebno biti previden, saj je vsako tržišče, predvsem v različnem kulturnem okolju različno.

S tovrstno raziskavo ne le, da podjetnik dobi nekaj novih idej, kako lahko pristopi do svojih potencialnih strank. Da se tudi ugotoviti, v čem je konkurenca šibka in kje se jo da s pravim pristopom tudi hitro prehiteti. Res pa je, da je potrebno ugotoviti tudi, ali niso prisotni zato, ker tega spletnega kotička še niso našli, ali zato, ker so se iz njega umaknili, ker ni bilo učinkovito.

Dejstvo pa je, da če je vaša konkurenca na spletu, vi pa ne, vas z lahkoto prehiteva po desni strani.

Bomo začeli?

blank

Internet je čudoviti svet za vse vrste podjetij, ne glede na velikost in ponudbo. Svoje potencialne stranke dosežemo tam, kjer so zagotovo prisotne in v času, ko imamo njihovo pozornost. Vse dejavnosti, ki jih izvedemo, so merljive s kirurško natančnostjo, kar nam omogoča ukvarjati se s stvarmi, ki nam res pomagajo pri rasti posla.

Denar namenjen vstopu v digitalni marketing ni strošek, je investicija. Tako kot nakup stroja, opreme, zaloge, nepremičnine in še bi lahko našteval. Le da bo ta investicija praviloma povrnjena bistveno hitreje, kot večina drugih.

Seveda pa je, tako kot pri vseh ostalih aktivnostih tudi tukaj potrebno pristopiti z glavo in upoštevati določene zakonitosti trga. Pri Webolution agenciji smo pomagali že mnogim podjetjem, kakršno je vaše, vse od prvih korakov z izdelavo spletne strani ali trgovine, pa vse do kompleksnega sinhronega oglaševanja na več spletnih kanalih hkrati. Tudi vstop na globalne trge nam ni neznanka.

Kontaktirajte nas, pošljite nam email, pokličite na telefon, ali izpolnite kontaktni obrazec s klikom na gumb levo spodaj. Z veseljem se pogovorimo z vami ob kavi o možnostih vašega nastopa na svetovnem spletu. 

Še več znanja in informacij

Digitalni marketing za mala podjetja
Novice

Digitalni marketing ni za male podjetnike?

Slovensko gospodarstvo v veliki meri poganjajo mala in srednje velika podjetja. Ampak, ali le-ta znajo izkoristiti potencial interneta? Razbijmo stereotipna razmišljanja, ki smo jim pogosto priča.

Google Analytics za spletne trgovine
Novice

Google Analytics – vodič začetnih korakov

V tem enostavnem priročniku se bomo srečali z nekaj prvimi koraki, ki jih je potrebno opraviti za učinkovit začetek uporabe tega zmogljivega orodja za analizo uporabe spletne strani. Poizkušal bom odgovoriti na nekaj najpogostejših vprašanj tistih, ki se prvič srečujejo s tem orodjem.

Želite pospešiti rast vašega podjetja?

Kliknite spodnji gumb in poklicali vas bomo v kratkem.​

blank